طعم گوارای محبت دینی

چهارشنبه 29 ژوئيه 2009 – 07 مرداد 1388

منبع: BBC (روی عکس کلیک کنید)

محبت دینی

احمدی نژاد: طعم گوارای محبت دینی به زندانیان چشانده شود

رئیس جمهوری ایران در نامه ای به رئیس قوه قضاییه خواستار آزادی سریع شماری از کسانی شد که به گفته وی «ناآگاهانه» در اعتراضات پس از انتخابات شرکت کرده بودند.

محمود احمدی نژاد در نامه ای به آیت الله محمود هاشمی شاهرودی خواستار آزادی شهروندانی شد که به گفته وی به «تحریک برخی افراد و جریانات سیاسی» در «حوادث» پس از انتخابات شرکت کرده بودند.

او از رئیس قوه قضاییه خواست این افراد به خصوص با نزدیک شدن ماه شعبان آزاد شوند.

در نامه آقای احمدی نژاد آمده است: «همانگونه که مستحضرید در جریان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری که براساس دعوت و تحریک برخی افراد و جریانات سیاسی داخلی و با حمایت تبلیغاتی دشمان خارجی روی داد، عده ای از شهروندان نیز بازداشت شدند.»

او افزود: «نظر به گذشت مدت قابل ملاحظه از زمان بازداشت، انتظار می رود ضمن تسریع در رسیدگی همه جانبه به وضعیت کلیه متهمین و تعیین تکلیف آنان، دستور فرمایید با اعمال حداکثر رافت اسلامی نسبت به آن دسته از شهروندان که ناآگاهانه در این مسیر قرار گرفتند، طعم گوارای محبت دینی و ملی را به آنها چشانده و در روزهای شادی و سرور ملت در اعیاد شعبانیه و به ویژه در آستانه میلاد پرخیر و برکت کانون مهر و عطوفت جهان حضرت مهدی، دلهای نگران بستگان و دوستان آنان را آرامش بخشیده و کام خانواده های محترمشان را با آزادی آنان شیرین سازند.»

او در پایان نامه اش تاکید که «کلیه دستگاه ها و نهادهای ذیربط، هماهنگی کامل و همکاری لازم را با دستگاه محترم قضایی به عمل خواهند آورد» که اشاره ای به برخی سازمان های زیر نظر دولت بود.

پیشتر در روز سه شنبه کاظم جلالی نماینده مجلس شورای اسلامی، که مخبر کمیته پی گیری وضعیت بازداشت شدگان است، گفت که 140 نفر از آنها روز سه شنبه ششم مرداد با قرار وثیقه یا کفالت آزاد شده اند.

به گفته وی ۱۵۰ نفر دیگر از بازداشتی های حوادث اخیر در زندان اوین نگهداری می شوند که به گفته مقامات دادستانی، اسناد و مدارکی دال بر «حمل اسلحه سرد و گرم، بمب آتش زا و وارد کردن آسیب به اموال عمومی» علیه آنها وجود دارد.

البته کاظم جلالی افزود که علاوه بر این عده، ۵۰ نفر از چهره های سیاسی و اعضای «گروهک های ضد انقلاب» و «برخی افراد خارجی دخیل در اغتشاشات» هم در زندان هستند که از نظر دادستانی نقش آمر را در «اغتشاشات» داشته اند و بعضی از آنها «اتاق فکر اغتشاشات» بوده اند.

یک روز پیش تر سخنگوی قوه قضائیه ایران اعلام کرده بود که محمود هاشمی شاهرودی به سعید مرتضوی، دادستان تهران دستور داده است که ظرف یک هفته به «سرعت بخشی به روند بررسی وضعیت زندانیان و تعیین تکلیف آنان» اقدام کند.


بیان دیدگاه